Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR
Vanková, Milada ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je politika zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR. Diskuze k otázce zpoplatnění studia na vysokých školách v ČR probíha téměř dvacet let. Dosud nebyla žádná z jeho forem implementována do systému financování vysokých škol. Zavedení poplatků za studium se ukázalo být v průbehu jeho diskuze konfliktním tématem. Důvodem pro otevření diskuze o zavedení školného na VVŠ v ČR se stala špatná finanční situace vysokých škol, malá efektivnost systému, nerovnosti v přístupu ke vzdělání a další jiné problémy. Tyto zůstavají dosud neřešeny. Tvorba politiky je složitý proces, do kterého vstupuje celá řada faktorů. Významnou roli v něm sehrávají aktéři politiky. Aktéři veřejné politiky jsou subjekty, které jsou nějakým způsobem zainteresovány na dané politice, proces tvorby politky ovlivňují, nebo jsou jím ovlivněny. Předmětem zájmu mé práce bude prozkoumat postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na VVŠ v ČR v časovém období let 1992- 2012 a objasnit tak problematičnost politiky školného v českém vysokém školství.
Postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR
Vanková, Milada ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je politika zavedení poplatků za studium na veřejných vysokých školách v ČR. Diskuze k otázce zpoplatnění studia na vysokých školách v ČR probíha téměř dvacet let. Dosud nebyla žádná z jeho forem implementována do systému financování vysokých škol. Zavedení poplatků za studium se ukázalo být v průbehu jeho diskuze konfliktním tématem. Důvodem pro otevření diskuze o zavedení školného na VVŠ v ČR se stala špatná finanční situace vysokých škol, malá efektivnost systému, nerovnosti v přístupu ke vzdělání a další jiné problémy. Tyto zůstavají dosud neřešeny. Tvorba politiky je složitý proces, do kterého vstupuje celá řada faktorů. Významnou roli v něm sehrávají aktéři politiky. Aktéři veřejné politiky jsou subjekty, které jsou nějakým způsobem zainteresovány na dané politice, proces tvorby politky ovlivňují, nebo jsou jím ovlivněny. Předmětem zájmu mé práce bude prozkoumat postoje aktérů vzdělávací politiky k politice zavedení poplatků za studium na VVŠ v ČR v časovém období let 1992- 2012 a objasnit tak problematičnost politiky školného v českém vysokém školství.
Návratnost investic do vysokoškolského vzdělání
Benešová, Veronika ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na lidský kapitál a investice do něj. Cílem je stanovení očekávané míry návratnosti investice do vysokoškolského vzdělání na vzorku studentů ekonomických škol v Praze. Práce analyzuje náklady, výnosy související s vysokoškolským vzděláním a existující metody výpočtu míry návratnosti.
Financování vysokých škol v České republice a v Nizozemí
Kelnerová, Adéla ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na financování vysokých škol. Cílem diplomové práce je provedení komparace vysokoškolských systémů v České republice a v Nizozemí, včetně mechanismů jejich financování a návrh možných doporučení pro Českou republiku plynoucích z provedené komparace. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol.
Analysis of financing public universities in the Czech Republic and Slovakia in the context of economic crisis
Stankovič, František ; Titze, Miroslav (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Vysoké školství je v dnešní společnosti nenahraditelné. Představuje nejvyšší stupeň vzdělávací soustavy a přispívá k rozvoji znalostní společnosti. Efektivní systém financování vysokých škol je pro společnost velmi důležitý. Veřejné vysoké školy tvoří v ČR a SR převážnou část systému terciárního vzdělávání. Vysoké školství v ČR a SR je podfinancováno a i když je charakterizováno jako vícezdrojové, primárním zdrojem zůstávají finance z veřejných zdrojů. Při jejich přidělování hrají stále větší roli kvalitativní ukazatele. Ty narozdíl od výkonových motivují školy ke zkvalitňování poskytovaného vzdělávání a rozvoje vědy a výzkumu, co se v období krize ukázalo jako klíčové.
The Financing of Tertiary Education in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
ŠPAČKOVÁ, Veronika
Navzdory tomu, že Spolková republika Německo a Česká republika jsou sousedními zeměmi a také členy Evropské Unie, každá země má jiný vzdělávací systém i systém financování vysokých škol. Cílem této diplomové práce je určit hlavní odlišnosti ve financování vzdělávání v České republice a Spolkové republice Německo se zaměřením na vysokoškolské vzdělávání a také navrhnout změny, které by mohly vést ke zlepšení financování vysokého školství v České republice.
Management vysokých škol
Medunová, Lucie ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Hammer, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vysokoškolské systémy v České republice a v zahraničí, konkrétně na Slovensku, v Německu a v Rakousku. První část se věnuje ekonomickému pohledu na vysoké školství a zabývá se společenským i ekonomickým významem vzdělávání. Druhá kapitola pojednává o systému vysokých škol v České republice, konkrétně o legislativě, financování, struktuře a vývoji. Okrajově se práce věnuje i probíhající vysokoškolské reformě. Další část se zaměřuje na vysokoškolské vzdělávání v zahraničí, přičemž důraz je kladen především na jeho financování. Cílem této kapitoly je odhalit rozdíly mezi vysokoškolskými systémy v České republice a v zahraničí a srovnání efektivity těchto systémů. Obsahem poslední kapitoly je srovnání šesti konkrétních univerzit, a to především jejich organizačních struktur.
Analýza vývoje vysokoškolského vzdělávání v České republice
Všetečková, Jana ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Vostrovská, Zdenka (oponent)
Abstrakt Česká republika potřebuje ucelenou koncepci reformy vysokých škol. Ambicí naší země je patřit ve vysokoškolském vzdělávání k evropské špičce a být tak celosvětově konkurenceschopní. Práce analyzuje vývoj vysokého školství v České republice od roku 1918 do současnosti a popisuje i vývoj ovlivněný evropskou integrací. Cílem této práce je zhodnotit stav českého vysokého školství a jeho chystanou reformu. Analýza je zaměřena na počty studentů v jednotlivých úrovních VŠ, na obory, v kterých se studenti vzdělávají, a v neposlední řadě na výdaje poskytované státem na terciární vzdělávání. Tyto hodnoty budou porovnávány s vybranými státy OECD. V závěru práce je provedeno zhodnocení silných a slabých stránek, příležitostí i hrozeb českého vysokoškolského systému a předkládaného věcného záměru zákona o vysokých školách, které jsem provedla metodou SWOT analýzy. Současná právní úprava z roku 1998 už v mnoha ohledech neodráží stav a problémy českého vysokého školství. Není schopna zabránit velkému růstu vysokoškoláků, snižování kvality a podfinancování celého vysokoškolského systému.
Financování soukromých vysokých škol v ČR
Rúfusová, Markéta ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Urbánek, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá financováním soukromých vysokých škol. Hlavním cílem práce je porovnat způsoby financování soukromých a veřejných vysokých škol. V práci jsou postupně popsány ukazatelé vysokého školství, příjmy veřejných vysokých škol, příjmy soukromých vysokých škol a údaje o konkrétní vysoké škole.
Vícezdrojové financování nevýdělečných organizací, dopad na účetní výkazy Univerzita Palackého v Olomouci
Přidalová, Markéta ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá reprezentantem nevýdělečných organizací, veřejnou vysokou školou. Popisuje jednotlivé finanční prostředky s nimiž veřejné vysoké školy hospodaří, získané jak na národní úrovni, tak i na úrovni mezinárodní. Zmiňuje se o pravidlech pro získávání příspěvků a dotací na činnost, pro kterou byla veřejná vysoká škola zřízena. Dále se věnuje finančním prostředkům, které vysoká škola získává od různých poskytovatelů formou veřejné soutěže. Ve své praktické části se bakalářská práce zaměřuje na jednotlivé finanční zdroje, které získává konkrétní subjekt, v tomto případě Lékařská fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, a hospodaření s nimi. V závěru praktické práce je popsáno a znázorněno hospodaření na účetních výkazech informačního systému mySAP Varias Education, který byl upraven pro potřeby specifického vícezdrojového financování veřejných vysokých škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.